Saturday 21 April 2012

perasaanku

kadang2 aku rasa cemburu melihat none muslim yg convert ke muslim..

aku memandang mereka sebagai seorg bayi yg baru dilahirkn..

suci n bersih drpd dosa..

aku cemburu dgn cara Allah memberi mereka hidayah..

cara Allah menunjukkan jalan yg benar n cara Allah mengasihi mereka..

aku benar2 cemburu..

tiap kali aku ternampak mualaf aku akn tertanyer2..

mner iman ku sebagai seorg muslim keturunan..

yg dilahirkan sebagai seorg muslim..

tnpa mengucap dua kalimah syahadah n dilahir di dunia nie dengan seruan Azan n iqamah..

kenapa aku sentiasa melakukn dosa serta kdg2 terlupa akn kekuasaan Allah yg boleh menghidup dan mematikn umatnyer..

kenapa aku selalu melihat sesuatu bukan pada tempatnyer??

kenapa aku selalu memikirkn perkara yg xsepatutnyer utk aku pikirkn??

kenapa aku masih mempunyai penyakit mihan sedangkn aku taw yg ar-Rasulullah pernah ckp tntg penyakit mihan di akhir zaman..

kenapa aku msih lg cinta akn kehidupan n takut akan mati??

mcm2 lg aku fikirkn smpai kengkdg aku mengalirkn airmata nie..

kengkdg aku terpikir yg ramai lg lyk utk hidup di dunia nie sdgkn aku nie hanyer membeban kn org sekeliling aku nie dgn dosa..

aku sama sekali xlyk utk hidup di dunia nie..

jauh di sudut hati kau nie aku berasa sgt sdih akan aper yg jd tntg diri ku nie..

setiap kali aku berniat yg baik selalu sajer kalah dgn nafsu..

tgi mner iman aku nie n layakkah aku utk berdepan dgn Allah??

layakkah aku nie utk cium bau syurga??

soklan2 nie lar yg menyebabkn aku buntu n xjumper jwpn yg sbenarnyer..

aku nie hanyerlah hamba yg hina di sisi manusia n Allah..xlyk utk manusia respect aku sebagai manusia,,

kejahilan aku nie menutup sgale perkara..

aku hanyer manusie yg xtaw apa2 di muka bumi nie

0 comments:

Post a Comment