Sunday 10 July 2011

Apa tu cinta sejati???

Da bertahun aku crik jwpn cinte sejati
aku kapel pastu aku pikir nie lar cnte sejati coz da 7 thn aku kapel tp ttp xdpt mencri kebahagiaan yg kekal abadi
pastu aku terjoin group dlm fb
namer group tu CINTA ALLAH CINTA ABADI
aku tgk post2 yg dihntr
pastu aku kaji n bacer ngn teliti
ruper2nyer na cinta yg abadi kene cinta penciptanyer
tnyer ustaz pown jwpn dye smer


pastu aku terpikir ttg kapel
naper manusie sibuk na kapel????
aku pikir ttg diri kau
naper aku na sgt disygi
sdgkn klu kite syg agame kite
trus ramai muslimin n muslimat yg syg kt kite
sbb berjuang demi agame
nie syg sorang kt org bukn mahram
pastu berlagak lak tu
tyg sner tyg snie
jln berkepit
n mcm2 lg lar


naper kite xnk berkepit ngn al-Quran ker
naper xna dgr citer2 yg best dlm al-Quran???
akhirnyer jwpn dr persoalan nie pown dpt
manusia mmg suker n syg dgn maksiat n haram
x cayer???
try tnyer org kapel...
best x kapel??
msti dyeorg kabo kapel best
kapel tu lak dlm Islam haram
tnyer yg mnum arak, judi n mkn babi
best x mkn, mnum n men???
sah dyeorg ckp best giler
hahaha
punyer pendek pemikiran manusie skang termasok aku
subhanallah



pas pde tulis nie aku arap aku dpt berubah ke arh yg lg baik dn bagus
dan aku arapkn saper2 yg bacer nie
dpt menyedarkn diri sndiri
coz yg leh ubah diri seseorg bkn ustaz or ulama'
tetapi diri sndiri


wallahua'lam bissawa'
p/s:post nie bkn tuk kutuk org
or per2...just sbagai renungan
n sntapan minda utk si pembace

Assalamualaikum
ya ahlul jannah

0 comments:

Post a Comment