Monday 23 April 2012

nur izzati

assalamualaikum..

hurm..ari nie tajuk dye nur izzati..knpe namer nie??

sbbnyer namer nie lar yg byk jdkn aku sbgai seorg manusie yg bertanggung jwb..

bkn sng seorg lelaki na berubah..

ego lelaki sgt tgi..

tp sbb perempuan nie lar aku berubah n menjadi seorg penyabar..


dlu aku boleh lar berkasih syg dgn dye tp skang..


huhhh!!xdpt lar jack..


bkn sbb hati nie berubah taw..


tp sbb ader mende yg lg aula dr hal nie..


so aku ketepikn mende nie dlu n tuju pada kejayaan mcm yg slalu kite dgr dlm azan "marilah menuju kejayaan"..


so tu adalah slh stu tuntutan agama selepas menunaikn solat..


aku perlu penting kn tu dulu..bru crik cinta..


ssh weh na luperkn dye..


tiap kali dtg niat utk luperkn dye aku slalu mmpi sal dye..


kengkdg tu mmpi akku smpai aku nangis..haha..pelik?jgn pelik beb..


aku mmg cpt nangis skang tp pader tmpat yg tertentu jer lar..


i'm not like a cry baby yg nangis kengkdg xbertempat..


aku ader tmpt nyer..mak aku slalu ckp "akim skang blaja dlu..jgn na bercinta2 nie..nnt jdoh akim byk lagi kt dlm dunie nie"..


mmg mudah bg seorg ibu ckp tnpe taw isi hati anaknyer..


tp na wat cmner kn..


ibu kene utamakn dlu bru leh crik mende lain..aku pw follow jer lr ckp mak aku..study study study...


biar smpai giler coz org giler jer bijak..hehe..


so skang aku ngn zaty da xdek per2 da..


hnyer mgkn xlebih dr kwn..insyaAllah..aku cuber utk kekalkn coz klu ikutkn hati aku abis final year nnt trus na crik dye..


tp apakan daya kn..jdoh kt tgn Allah n jdoh pown rahsie Allah..kite sndiri xtaw saper jdoh kite..


so andai kate ader jdoh aku akn ker dye klu xdek..mls da lar na mencarik...


letih utk crik da.n bkn sng na jumper jenis mcm dye da..


so aku wat dunno jer lar skang..hehe...


pentingkn ilmu di dada coz dgn ilmu tu dpt batu kite kt akhirat kelak..insyaAllah..


zaty, awk sbr ea.ader jdoh kite bersamer so kite perbykkn doa taw..


klu xdpt xper..jgn isau n sdey taw..


jdoh dr Allah adalah jdoh yg terbaik..tu jer..sbr ea...



p/s:to nur izzati:- awk sbr taw..dugaan nie mmg byk..kite berbr n crik dlu kejayaan utk diri kite ea..cintai Allah diutamakn taw..ilmu pown awk kene cintakn gak taw..pastu bru kite pikir sal len..wat mse skang nie just sbr jer ea...last but not least..senyum selalu taw n always think +ve..dgn pikir cmnie..awk akn selalu rasa tenang n sbr walaupon ader dugaan yg besar melanda...

1 comments:

Unknown said...

asslmmualaikum,saudara..mntk delete post nie serta merta,sy hargai penulisan luahan hati anda..ttp benda dh berlalu dan takkan terjadi seperti yang ditulis. sila remove. syukron

Post a Comment